Server Recovery tips

Een defecte server is vaak een catastrofe. De druk om herstel acties uit te voeren is vaak hoog. Waarschuwing! Voorkom verdere schade aan uw data. Voor zover al niet gedetailleerd omschreven in het disaster recovery plan is het erg belangrijk om eerst even de rust te pakken om een plan van aanpak te maken.

Hier zijn een aantal suggesties over wat u niet moet doen wanneer een probleem met de server zich voordoet, voordat u een plan van aanpak heeft:

  • Probeer nooit de gegevens te herstellen op of te restoren naar de server waarvan u gegevens bent verloren – altijd naar een aparte server.
  • Probeer nooit de oorspronkelijke Information Store of Databasebestanden te herstellen, gebruik altijd een kopie.
  • Heeft u per ongeluk uw bestanden verwijderd, zet dan de machine onmiddellijk uit. Dit minimaliseert het risico dat uw data wordt overschreven.
  • Als uw harde schijf ongewone geluiden maakt, zet deze dan onmiddellijk uit en schakel professionele hulp in.
  • Probeer verdachte of slechte schijven niet te repareren met speciale programma’s. Dit verergert het probleem.
  • Probeer verdachte of slechte schijven niet te defragmenteren.
  • Als een harde schijf uit een RAID-configuratie uitvalt, vervang deze dan nooit met een schijf die eerder deel uitmaakte van een vorig RAID-systeem – gebruik altijd een nieuwe harde schijf.
  • Markeer de positie van de schijven in uw RAID-array.
  • Als een RAID-configuratie problemen heeft of niet toegankelijk is, gebruik dan geen tools om de configuratie te repareren.
  • Zorg voor een goede back-up voordat u wijzigingen aanbrengt aan de hard- of software.
  • Defragmenteren van uw volumes regelmatig.

Bent u server data verloren? Kroll Ontrack kan u helpen! Wij kunnen in verreweg de meeste gevallen uw data terug halen.


Neem contact met mij op!

Bel direct gratis 0800 5 765 565

Onze klantenservice staat klaar om u te helpen

Neem contact met mij op!