Press Release

Dinsdag 5 Augustus 2014

Kroll Ontrack maakt nieuwe statistieken bekend over gegevensherstel

De meest gestelde vragen aan IT-beheerders gaan over het herstellen van gegevens van verwijderde mailboxen of e-mails.

5 augustus 2014 – Uit de nieuwste onderzoeksresultaten1 van Kroll Ontrack –  een toonaangevende aanbieder van producten en diensten op het gebied van data recovery en ediscovery is gebleken dat de meest gestelde vragen aan IT-beheerders gaan over het herstellen van gegevens van verwijderde mailboxen of e-mails.

Op de vraag hoe vaak er gevraagd wordt om gegevens te herstellen, geeft 61% van de bijna 200 ondervraagde klanten van Ontrack® PowerControls™ in Noord-Amerika, EMEA en APAC aan dat dit maximaal vijf verzoeken per maand zijn. Daarnaast krijgt 11% maximaal 10 verzoeken per maand.

Het per ongeluk verwijderen van mailboxen en specifieke berichten van Microsoft® Exchange is niet het enige verzoek voor gegevensherstel aan IT-beheerders. In de VS ging de op één na meest gestelde vraag over het verzamelen van elektronische gegevens voor ediscovery (21%) gevolgd door het samenvoegen van gegevens van oude naar nieuwe applicaties om legacy servers op te kunnen heffen (15%).

Verzoeken om gegevensherstel komen van alle afdelingen binnen een organisatie, daarbij is 24% afkomstig van de interne juridische afdeling, 22% van IT-beveiliging en 15% van verkoop en marketing. Waarom willen deze mensen hun e-mail en documenten terughalen? Totaal 45% van de IT-beheerders die hebben gereageerd merken op dat werknemers hun e-mail en documenten terug willen hebben, omdat ze per ongeluk zijn verwijderd. Intern onderzoek (17%) stond op de tweede plaats als de meest gehoorde reden voor herstelverzoeken.

“De tijd die nodig is om gegevens te zoeken, identificeren, kopiëren, herstellen en exporteren op Microsoft Exchange of Microsoft® SharePoint® platformen kan aanzienlijk zijn, helemaal als IT-beheer hiervoor de volledig database back-up terug moet zetten”, verteld Jaap jan Visser. “Vanwege de minutieuze herstelmogelijkheden die rechtstreeks op uw productieserver worden uitgevoerd vanaf ieder back-up systeem, geeft 41% van de ondervraagde personen aan dat Ontrack PowerControls helpt bij het verzamelen, herstellen en samenvoegen van verzoeken – en dat in ongeveer de helft van de tijd in vergelijking met andere methoden, zoals een volledige back-up of een ‘brick-level’ back-up.”

Voor nadere informatie over de Ontrack PowerControls oplossing http://www.ontrackdatarecovery.nl/ontrack-powercontrols/
1 Kroll Ontrack heeft bijna 200 gebruikers van Ontrack PowerControls ondervraagd in de VS, VK, Duitsland en Australië.